HALO 2 Dvd | Full Rapid Download | PC Game | iNDiR
Yazar
Mesaj
Rütbe: Admin
Rütbe Kademesi:
Üyelik tarihi:21/01/09
Mesajlar:247
Nerden:
Konu: HALO 2 Dvd | Full Rapid Download | PC Game | iNDiR Salı Ocak 27, 2009 5:34 pm
HALO 2 GAMES FOR WİNDOWS VİSTA
TÜM DÜNYADA 8,5 MİLYON İNSANA X BOX KONSOLUNU ALDIRAN BU OYUN ŞİMDİ PC DE
OYUN HAKKINDA BİLGİ Artık oyun platformları çeşitlendiğinden dolayı, her platforma çıkan oyunlar farklılaşıyor. Bu durumun karşısında biz oyuncular da, her oyunu her platformda oynama şansına maalesef erişemiyoruz. Son zamanlara doğru baktığımızda, artık yapımcıların bir platformdan diğerlerine oyunlarını monte ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. İşte yine karşımızda böyle bir yapım var.
Aslında böyle bir yapım var dedik ancak diğerlerinden ayrıldığı noktaları da belirtmek istiyorum. 3 senelik bir aradan sonra, PC'ye çıkartma yapıyor Halo. Yıllar önce Xbox'da oynadığımız Halo 2, şimdi de yapımcıların isteği ve çalışması sonucunda PC'ye çıkmış bulunmakta. Biz de Mouse'umuzla ateş etmenin verdiği zevki kaçırmamak için gözümüz kapalı oyunu başlatıyoruz..
Her senaryo senaryo mudur?
Halo 2, karşımıza barajı atlayan bir senaryo ile çıkıyor. Eğer 1. oyunu oynadıysanız, zaten karşınıza çıkan ilk birkaç bölümde bağlantıyı hemen kuracaksınız demektir. Yapımcılar, oyuna ekledikleri ara videolar ile de bu bağlantıyı güçlendirmeyi başarmışlar. Aslında Halo 2, günümüzde sıkça kullanılan bir yöntemi seçiyor; karşı tarafın gözünden oynamak. İlk birkaç bölümde bağlantıyı kurduktan sonra, o olaylar gerçekleşirken karşı tarafın gözünden oynamaya başlıyoruz. Çok güçlü bir bağlantının olduğunu anlamasakta, oyun için olumlu özellikler kazandırdığını, hiç değilse senaryo için başarılı olduğunu söyleyebilirim bu yöntemin. Yapımcılar bu konuda uğraşmış olacaklar ki, ne oyuncuyu senaryo boyunca sıkıyorlar, ne de aradaki bağlantıyı 1sn olsa dahi koparıyorlar. Bu uygulama, yalnızca senaryo için değil, oynanabilirlik açısından da olumlu etkiler yayıyor çevresine. Kısaca Halo 2 için kullanılan yöntem, hiçbir şey kaybettirmeden çok şey kazandırmış gibi duruyor.
Çok ışıktan hoşlanır mısınız?
"Port olan oyunlar her zaman grafiksel olarak sorunlu olur !" diyen birisine katılıyor musunuz? Aslında çok da mantıksız değil. Çünkü günümüze kadar bunu doğrulayan çok oyun geldi geçti. Ancak Halo 2 bunlardan birisi - iyi ki - değil. Xbox versiyonundan sonra tam 3 sene geçti ve henüz port edilerek PC kullanıcıların karşısına çıktı. Aslından bu pencereden baktığımızda grafiklerin hayli yaşlı olduğunu ve karşımıza bunu çok belli ederek çıkacağını düşünmeniz çok doğal. Ancak yapımcılar bu konuda eksikliklerini az da olsa kapatmak istemiş olacaklar ki, grafikler yaşlarını o kadar belli etmiyor. Hatta yeni nesil teknolojileri az da olsa kullanarak çıkıyorlar karşımıza.
Halo 2, Xbox için 3 sene önce çıktı dedik. Ve 3 sene sonra karşımıza tekrar geliyor. Her ne kadar grafikler olduğu gibi karşımıza çıkmasa da, oyunun grafik motoru olarak kullandığı sistem aynı. Yani son 1 sene de oynadığımız hiçbir oyunda kullanılan efekti maalesef göremiyoruz Halo 2'de. Ancak bu eksikliği yapımcılar canlı renkler kullanarak kapatmaya çalışmışlar. Ancak bu tamamen başarılı olamıyor maalesef.
Mekan tasarımlarından başlamak istiyorum.. Halo serisi, hikayesi bakımından sürekli geniş alanlarda yol alıyor. İşte burada, oyunun sorunlu olduğu grafikler giriyor araya. Oyuncular biraz dikkatli baktıklarında, Halo 2'nin port olarak PC'ye geldiğini rahatlıkla görebileceklerini söyleyebilirim. Açık alanlarda Xbox nâmelerini görmek mümkün. Her oyunda olan ufak hatalar da oyuna eşlik ediyor. Halo 2'de neredeyse sürekli savaş halinde olduğumuzdan, kalabalık mekanlar içinde grafik kalitesi ortalamayı geçmeyi başarıyor. Hiç değilse baktığınızda ekrana kusma gibi bir durum söz konusu değil.
Karakter modellemeleri ise bu konuda en zayıf halka diyebiliriz. Yapımcılar bu konuda biraz daha uğraşıp daha iyi bir şekilde karşımıza çıkartabilirdi karakterleri.. Karakterlere baktığınızda ilk dikkatinizi çekecek olan nokta, köşeli modellemeler. Gerçeklikten uzaklaştıran bu modellemeler, seneler önceki yapımları andırıyor bize. Bir diğer eksi nokta ise, aşırı parlak kaplamaların oyuna monte edilmesi. Bu konuyu henüz anlayabilmiş değilim ama, gerçekçilik bakımından çok çirkin duruyor diyebilirim.
Grafiklerle artık özdeşleşmiş diğer bi olay ise animasyonlar. Yapımcılar hiç değilse bu konuda başarılı oluyorlar. Karakter animasyonları, videolara göre oyun içerisinde yine mekanik kalsa da, sahneler arasındaki geçişler gerçeğe uygun animasyonlarla çok iyi bir biçimde sağlanıyor. Yapımcıların belki de görsel olarak korkmadan övünecekleri tek nokta bu..
Grafikler açısından animasyonların iyi derecede olduğunu belirttik. Ancak buradan sonra karakterlerin yapay zekalarının maalesef düşük olduğunu belirtmek istiyorum. Düşmanlarımız, öyle zamanlar oluyor ki zeka derecelerini açık açık bize gösteriyorlar. Ancak bu konuda beni şaşırtan bir nokta var. O da yapımcıların yapay zeka konusunda çalışmaması rağmen animasyonlarla bu eksikliği kapatmayı başarması. Öyle ki düşmanlarımız, zekalarını göstermeye yemin etmediği anlarda siper alıp kendini korumaya çalışıyorlar, ya da eğilerek daha aktif atakları düşünebildiklerini bize gösteriyorlar. Yapımcılar da bi konuda çalışmamasını diğer konuda çalışarak kapattığını açıkça ifade ediyor..
Halo 2'de övülecek bir diğer konu ise ara videoların çeşitliliği. Yapımcılar, kurgulama konusunda çok çalıştıklarını ara sahnelere soktukları videolar ile açıkça belirtiyorlar. Halo 2'nin yapıldığı grafik motorunun kullanılması ilk başta bizi şaşırtsa da, videoları izledikten sonra gayet iyi iş çıkarttıklarını söylemekten kendimizi alamıyoruz. Yazımızın başında senaryo konusunda olumlu şeyler söylemiştim. İşte bu olumlu olayların sağlanmasında en büyük etken ara videoların çeşitliliği. Her iki tarafında başından geçenleri çok iyi aktarıyor oyunculara. Bu konuda kurgunun şanslı olduğunu söyleyebiliriz.
MİNİMUM SİSTEM Windows Vista işletim sistemi, Intel Pentium IV 2.0 GHz ya da eşdeğer işlemci,1024 MB Ram, 256 MB ekran kartı, 7000 MB HD alanı